Při změně zaměstnání někdy původní místo neopouštíme v úplně ideální atmosféře. Může panovat nepřátelství, výčitky, pochybnosti anebo zkrátka jen dusné ovzduší bez zjevného důvodu.
Pokud tomu tak je, nedejte se tím strhnout, a to ani v případě, že jste s někým v práci v otevřeném konfliktu anebo vám třeba bylo ukřivděno. Je nutné si udržet svou úroveň a nepřidávat aktivně už tak problematické situaci. Níže je několik příkladů chování, kterého byste se měli striktně vyvarovat.
Neuzavřené záležitosti
Odejít byste měli s tím, že stůl je po vás čistý a že nikdo nemusí ve spěchu dohánět věci, které jste měli uzavřít sami. Proto je dobré ani po rozhodnutí o odchodu nepolevovat ve své snaze a aktivitě ve stávajícím zaměstnání a snažit se opravdu vše kompletně „dotáhnout“.
Když se vám to nepodaří, pak je na místě předat kompetentní osobě seznam věcí, které po vás zůstávají a které je třeba pohlídat. Jen tak můžete odcházet s vědomím skutečně uzavřené kapitoly.
Naschvály a podrazy
Vztek a zášť nás někdy zaslepí natolik, že jsme schopni dělat věci, které by jinak pro nás byly naprosto nepřijatelné. Máte-li však chuť komplikovat na pracovišti cíleně situaci, dobře si to rozmyslete.
Vstřícnost a morální jednání ve vás zanechají dobrý pocit i po odchodu, působení problémů pak nepříjemnou pachuť a možná časem i výčitky svědomí. Náprava se pak zpětně provádí těžko a omluvit se může vyžadovat pořádnou dávku odvahy a pokory.
Nepříjemnost a ignorance
Odchod ani předchozí konflikty nejsou obhajobou pro nepříjemné nebo neslušné chování k ostatním. Zkuste před odchodem naopak vztahy urovnat, a to třeba i v případě, že většina snahy musí být na vaší straně.
Stejně tak se alespoň pokuste se všemi rozloučit, odejít a ignorovat ostatní rozhodně není něco, na co byste později mohli být hrdí. Rozlučte se klidně krátce a věcně, není potřeba přehnaných emocí ani rozlučkových párty (pokud si to vysloveně nepřejete). Nové nabídky inzerce práce a nových pracovních příležitostí najdete na portálu práce Jobsi.cz.